Friday, August 14, 2009

augusthilsen

Jeg har nesten lagt parketten ferdig i leiligheten min, og jeg er fortsatt løftet av change, som det jo er mange andre steder.
Fotsatt litt jobb igjen!

Ellers hadde jeg en uke med sol i Tyrkia sammen med Ivan (en kammerat av meg) og Thale (min kusine, gift med Ivan) og deres familie og venner i Marmaris. Det var kjempehyggelig!

Det var fint der, billig, bra mat og deilig nede ved sjøen. Folka som drifter turistnæringen er stort sett kurdere. De er søkende og fortalte litt om livet sitt.

Nå er jeg igang med jobb på Skullerud. Jeg hadde sommerundervisning tidligere på dagene, på kveldene klikket jeg sammen en meget hard og motvillig parkett. Temmet og vakker nå, brer seg utover som et mønstret vann, ikke mer en et tjern. Men jeg bor jo her alene og trives, selv om alene ikke er helt videreutviklene.

Vi har hatt noen plandager på jobb, med en psykolog i auditoriet i dag. Lett koserende om konflikter på jobb, og argumeterende for at alle har sine oplevelser av hvordan ting er, og at sykemeldinger, verneombud og andre kollektive løsninger brukes som maktmidler i konflikter.

Det hele var temmelig boring og lite rettet mot hva vi som arbeidsplass kan få til sammen. Som dere vet, burde vi som språkskole skaffe flere åpninger inn i eksisterende strukturer, slik at folk kommer inn, kanskje brukt dagen til å finne fart, og ikke hørt på en Nesliknede softpsykolog.

Jeg ville bare gi lyd fra meg her på bloggen, og ønsker alle kjente en god høst. Den tiden hvor lav luft og himmel slås sammen, hvor kulden og varmen smelter i hverandre i bevegende tid. Tiden for å lese, vokse, våkne opp, kjenne tid. Jeg har tenkt å lese litt, litt nordisk som nettstudent. Skoletiden min, grunnmurstiden snakker jeg om, var jo preget av mye alarmberdskap, og lite Heyerdahls nyskjerrighet. Jeg har nok strengt tatt behov for å ta en nærmere titt på en del ting.
De beste sommer-høst-blåbær-fiske hilsen fra ivan

2 comments:

Anonymous said...

hei, Io gjør seg klar til å reise med klassen til Berlin, skriver deg en mail om det litt mer private, men gøy å lese blogg. Io og Pål og Emily hilsen. Love fra Sara

gordon ivan johnsen said...

Så hyggelig at du tar en tur innom bloggen min Sara. Her er det dårlig vær i dag, så jeg leser fag. Men jeg har hatt mange soldager, så jeg kan ikke klage. Senere tar jeg kanskje en tur inn til Nice og stikker innom museumet der, mange fine plakater i Chagallmuseet.
hilsen ivan