Monday, August 9, 2010

Karl- Marx-Strase Berlin

I dag var jeg å handlet her. På kurset er det hyggelige folk fra Tyskland, men også fra andre land. De er blant annet opptatt av menneskerettigheter på tvers av landegrenser. Det er krefter i Tyskland som vil bekjempe fattigdommen og sikere at alle er innenfor et vi. Kan det lages modeller som sikrer alle mennesker en del av inntektene naturen gir oss. Hva sier du til den Jonas?
Tyskerne er veldig gode med mat. Jeg synes det er veldig mye godt å spise her.



Posted by Picasa

4 comments:

Anonymous said...

hei igjen. Høres deilig ut å møte folk som er engasjert og tror at det går an å forandre verden. Det verste med kapitalismen er kanskje at den klarer å passivisere folk til å tro at det er det eneste systemet man kan leve med, uansett hvor urettferdig ting er.
Her i Oslo er været mer skiftende enn noen gang, mørke skyer og så plutselig sol. Merkelig vær og lummert. Love fra sara

Torgny said...

Hei, Ivan. Det virker som du har det fint i Berlin. Jeg var der for en drøy måned siden i forbindelse med interrailturen og likte byen svært godt.

Her går sommerferien mot slutten, men det skal bli ok å møte hyggelige elever og kolleger (minus Ivan) igjen. Ha det fint videre!
Torgny

gordon ivan johnsen said...

Takk for det Torgny. Takk til deg også Sara!
Hyggelig å høre fra deg Torgny, og du må hilse kjente.

Ja, jeg har det fint her. Liker også Berlin godt. Foreløpig har det vært mye fokus på teaterkurset jeg går på, men farter nok litt rundt til helgen.

Hilsen ivan

Anonymous said...

hei. lørdag og varmt. Vi har vært i skogen og svømt i elva, det er fortsatt varmt og lyst, ennå klokka snart er halv ti. Sånne dager er Norge verdens fineste land å bo i. Sikkert masse sopp i skogen etter alt regnet, men blåbæret var plukket, alt sammen borte. Mange telt i skogen, sikkert folk som prøver å tjene penger på bær. Norge slo Frankriket, men jeg fikk ikke sett kampen.Huseklepp begge mål.
Love fra Sara