Sunday, April 1, 2007

Forberedelser til den lange flyturen rett ut i havet- påskeøya

Fra Gordon Ivan Johnsen
Betzy Kjelsbergsvei 15
0486 Oslo
Mobil i Norge 41 66 26 98

Til professor Erik Torsby ved UIO


Mitt navn er Gordon Ivan Johnsen. Jeg er på en reise i Chile. Jeg er med mannen til kusina mi, som er chilensk. Her bor vi hos hans famile. Fra 7. april til 14. april reiser jeg til påskeøya. Jeg har kjøpt flybilletter litt på sparket. Jeg jobber som lærer for flyktninger i Oslo Voksenopplæring Skullerud, og har tidligere hatt stor glede av å kunne vise filmen om Kon Tiki, og fortelle om Thor Heyerdahls reiser og arbeide. Jeg beundrer hans ønske om å forstå sammenhenger, få ny kunnskap, samt hans reiselyst.
Jeg vil være glad hvis du har eventuelle tips som kan gjøre turen til Påskeøya mer lærerik for meg, og som eventuelt også kan gi grunnlag for å bruke noe av det jeg opplever i undervisningssammeheng. Jeg leste om ditt arbeide på en link fra Wikipedia
http://www.forskning.no/Artikler/2007/mars/paaskeoya
Med vennlig hilsen G. Ivan Johnsen

2 comments:

Gisle said...

Hallois Ivar!
Så kult at du reiste til Chile!
Snakkes når du kommer hjem..

Anonymous said...

jeep, hyggelig å høre fra deg også Gisle. Har mye å fortelle herfra. Drar kanskje til Argentina før jeg reiser til Påskeøya. Fikk svar fra professorn i dag. Skal sette meg litt inn i sakene, og få tatt noen bra bilder. Du må hjelpe meg med finpussen på de når jeg kommer hjem. Hepp, hepp, Ønsker deg en god påske og snakkes i byen, hilsen ivan